אפרת ננר
רוצים להתייעץ?
לחצו כאן ומלאו פרטיכם

פגישת היכרות עבור אימון אישי או/ו עסקי, חינם.


    עקרונות ליצירת אושר – תבנית מעשית, גזרו ושמרו

    הפילוסוף דיוויד יום טבע משפט האומר כי: "היעד העליון אליו מופנית כל החריצות האנושית היא השגת האושר וכדי להשיגו המציא האדם את האמנות, פיתח את המדעים ועיצב לעצמו חברה". האושר הוא מהות החיים אמר אריסטו ואליו מכוון היקום כולו".

    דברים אלה פותחים את ספרו של ד"ר טל בן שחר "באושר ובאושר"- כיצד לחיות חיי סיפוק ושמחה. 

    למעשה אם לתמצת את מהות כל העניין – כולנו מחפשים את האושר, ואם ניתן לקבל הרבה ממנו, מה טוב.

    בדרך אל האושר – פרדוקס החשיבה החיובית

    על מנת ליצור את תמונת האושר אליה אנו נכספים, אנו משרטטים בדמיוננו מפה ולה תחנות, צבעים, קולות, אמירות וצלילים והיא מייצגת את אותו חלום של  – חיים של אושר.ככל שמציאות חיינו מכילה יותר רגעי אושר, כך אנו מרגישים תחושת משמעות וערך עמוקים יותר, כמו גם, שמחה ואהבה, הן לעצמנו והן לסביבתנו.

    לצד הבנת חשיבות האושר בחיינו, הדרך להגשמתו רצופה בפערים בין החלום למציאות אשר מייצרים חווית תסכול וקושי, ולא פעם, דווקא באותם רגעי אתגר נזרקות לעברנו הערות כגון:

     "תחשבו טוב, יהיה טוב", "תאמינו בטוב, יגיע הטוב", "תשאפו לטוב והוא בו יבוא", ושלל אמירות "מרגיעות". כל אותם משפטים ריקים רק מגבירים את תחושת האכזבה והתסכול ואף מכעיסים, מדוע?

    האמת היא שתהליך יצירת אושר מחולק לשני חלקים, הראשון באמת מדבר על התכוונות לאותה תמונת אושר ותרגול של חשיבה חיובית  אך אין  חלק זה עומד בפני עצמו, ולכן אותם משפטים אשר נאמרים מתוך רצון לעודד, כמו לוחצים על נקודת הכאב ומנציחים את חוסר המימוש.

    יצירת מציאות – מהלכה למעשה

    בעוד שמחשבות חיוביות בהחלט עדיפות על השליליות, חשיבה לבדה לא יוצרת מציאות!

    חלקו השני והמשלים של תהליך יצירת האושר מדבר על כך שבכדי ליצור מציאות אחרת, רצויה, עלינו לפעול למימושה – זאת אומרת ליצור אותה תכל'ס בשטח. משמע הדבר שעלינו להפוך לאקטיביים בתהליך ולחפש את הדרכים המעשיות באמצעותן נוכל לשנות את המצב הקיים ולייצר את המציאות הרצויה לנו.

    אותה עשייה אשר יוצרת מציאות חיובית חדשה היא המפתח המשלים את נוסחת האושר המעשי.

    המתכון לאושר – איך?

    אז מה עושים? עושים!

    1. משנים טרמינולוגיה : תחשוב טוב יהיה טוב/ תעשה טוב יהיה טוב
    2. מדברים באופן פרקטי ופרטני (ונמנעים מהכללות וסטראוטיפים)
    3. שואלים שאלות להכוונה ומיקוד
    4. נכנסים לפעולה: לעשות לעשות לעשות

    יצירת אושר בחיים הינו תהליך אשר אפשרי עבור כל אדם, כל שנדרש הוא לעשות את הצעד הראשון, קטן עד כמה שיהיה, ולאחריו עוד צעד אחד קטן ועוד צעד ועוד – בהתמדה ובנחישות, כי דרך שינויים קטנים ניתן לייצר שינוי הגדול.

    בהצלחה.

    פגישת היכרות עבור אימון אישי או/ו עסקי, חינם.


      מאמרים נוספים
      קידום באינטרנט קידום באינטרנט